Blog

Halal Global Yang Diiktiraf Oleh JAKIM

Sebenarnya amat penting bagi semua pengguna Islam untuk mengetahui badan-badan Islam yang diiktiraf di seluruh negara. Ini dapat mengelakkan pengguna merasa ragu-ragu untuk membeli barangan atau memasuki premis-premis tertentu ketika berada di luar negara. Pengetahuan mengenai logo-logo badan Islam yang diiktiraf di luar negara juga penting agar pengguna tidak keliru. Berikut merupakan senarai badan Islam

read more

Amal Minum Segelas Air Sebelum Gosok Gigi

Semua kita mahu kelihatan muda dari usia. Sebab itu ada yang sanggup membeli produk mahal untuk tujuan ini. Tapi sebelum anda menghabiskan wang yang lebih banyak untuk rawatan awet muda kita lakukan dulu tip paling mudah  yang sejak sekian lama diperturunkan namun tidak diamalkan oleh kebanyakan daripada kita. Petua ini dikongsi oleh Dr. Zubaidi Haji

read more

Kepentingan Air Kepada Manusia

Air..semua orang tau air tu penting tapi kite still buat endah tak endah kan. Air penting untuk tubuh badan kita, 70% badan kita adalah air. Lagi-lagi musim panas sekarang ni minum air secukupnya kalu tidak senang dapat demam dan batuk. Minum minimum 8 gelas sehari. Biasanya bila tanya pada sesiapa la minum air banyak tak..Jawabnya

read more

Gadis Ini Berjaya Turunkan 24KG Dengan Teknik Hidrasi

Dulu saya gemok. 78kg. Tapi sekarang ni alhamdulillah 54kg… saya berjaya turun 24kg dengan cara kurus yang betul dan sihat. Syukur sangat2. Perasaan dah kurus ni.. ya Allah bestnya. Saya dah boleh pakai baju yang saya nak. Saya jadi lebih konfiden. Nak beribadah pun lebih mudah. Sekarang ni saya senyum je memanjang. Saya jadi lebih

read more

7 Langkah menjaga kebersihan air

Saat ini seluruh dunia merayakan hari air sedunia. Air sangat berjasa dan menjadi sumber kehidupan manusia. Kita tidak bisa hidup tanpa air. Lantas apakah kita sudah memperlakukan air dengan baik? Berikut delapan cara mudah untuk menjaga air tetap bersih,dilansir national geographic. 1. Mendaur ulang barang bekas Barang-barang yang tidak didaur ulang sering dibuang ke air

read more